Friday, October 5, 2012

Super Best Friend


Assalamualaikum wbt…Subhanallah Alhamdulillah wa La Ilaha illallah Allahu Akbar…TQ ya Allah masih beri peluang kepada hamba untuk bernafas dan memberi kudrat dan ruang masa untuk mencoretkan sesuatu di laman ini…

AWAS! Entry kali ni mungkin panjang sikit…Boleh kita teruskan?

Today’s 06 Oct 2012. Hari ni genap 22 tahun 13 hari sy hidup di atas muka bumi Allah ni…pada tanggal 22 September 1990 adalah hari paling gembira pasangan Ahmad@Aziz dan Selamah kerana dikurniakan seorang puteri yang sangat comel..hehe..Me!

Wonderful life being a part of you mom! Yes! You’re amazing! Before going to talk much about my mom, let me tell u what is the biggest present she gave to me? Guess what… Iphone5? Tablet? Branded things? Baby dolls?

Semua hadiah tu tak mampu menandingi hadiah yang mak saya hadiahkan pada saya. Hanya mak mampu bagi. Hadiah paling besar mak pada saya ialah melahirkan saya. Mana tidaknya, mak berjuang bertarung nyawa tuk lahirkan saya. Mak bawak saya dalam kandungan selama 9 months.  Firman Allah dalam surah Luqman ayat 14 yang bermaksud:
“ Dan Kami perintahkan kepada manusia (agar berbuat baik) kepada kedua orang tuanya. Ibunya telah mengandungkannya dalam keadaan lemah yang bertambah-tambah, dan menyusunya dalam masa 2 tahun. Bersyukurlah kepadaKu dan kedua orang tuamu. Hanya kepadaKu kembalimu.”
Memang hebat insan bergelar ibu ni, sahabat-sahabat. Kita tak cakap pun kita sakit, mak dah dapat rasa kita sakit. Mak tak lalu makan sebab mak dapat rasa kita tak ada selera nak makan. Ohsem kan mak kita! J

Ohsemnya Mak saya sebab…
She’s my everythings, my all
My superwoman, my angel
My lover, my spirit
My doctor, my chef
My motivator, my advisor
My loyal listener, my fashion designer
And you’re my super BESTFRiEND!
You’ve been a shoulder for me to lean on when I cry
You’ve been a ‘father’ for me almost 18 years
You’re my iron lady, you’re so strong!
I wanna be like u
Wanna be an angel, lover, doctor, chef, motivator, advisor, loyal listener
SUPER BESTFRieND to u forever, MAK!
I love U Lillahi Taala…
You know you are the NO.1 for me after Allah and Rasulullah

Alamak...tudung kita sama-sama tak jadi!!
Adik doakan mak dikurniakan kesihatan yang baik dan senantiasa berada di dalam lembayung rahmatNya…Insyallah J Mak..adik tak tahu hadiah apa adik boleh bagi kat Mak..hanya doa yang mampu adik titipkan. Dan adik doakan adik dapat hadiahkan Mak segulung ijazah dan seorang menantu yang soleh, yang boleh bawak kita pi masjid, dapat imamkan kita solat, pi dengar kuliah agama sama-sama. Dapat bagi mak cucu-cucu yang soleh,solehah. Ini bukan main-main. Ini betul-betul tau.

Mak..adik sayang mak sepenuh hati adik. Adik doakan kita akan bersama di syurga bersama ‘hero’ kita. Adik tau kadang2 mak selalu cerita pasal ‘hero’ kita sebab mak rindu ‘hero’ kita kan? Adik pun rindu…bila dah rindu tu air mata ni bukan boleh ditahan empangannya. Hanya doa je penghubung kita dengan ‘hero’ kita.

Sabda Rasulullah s.a.w: Apabila mati seseorang anak Adam itu, segala amalannya akan terputus melainkan TIGA perkara, SEDEKAH jariah yang sentiasa mengalir pahalanya, ILMU yang dimanfaatkan orang lain, DOA anak yang soleh (HR Muslim) 

Wassalam. 

4.44AM
06102012,Saturday
KUAZ,UM


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...