Tuesday, January 31, 2012

I'M YOUNG

Salam sayang semua….

Alhamdulillah tercapai hasrat arini melepaskan rindu pd alma mater (sekolah menengah) dan para pendidik saya pd suatu masa dahulu. Sudah menjadi kebiasaan saya dan teman baik, setiap kali cuti semester sekiranya ada kelapangan, saya akan ziarah guru-guru saya. Andai waktu bisa diputarkan kembali, saya mahu menikmati zaman remaja dengan penuh kegembiraan. Mana taknya, jiwa ni sentiasa rindu zaman itu. Bila mana kenangan2 manis berada di sekolah menjentik sanubari, terasa mahu "pause" putaran waktu. Sampai sekarang saya tak boleh nak berhenti senyum…J happy sangat!

Kata guru English saya, “For me, you’re still young at my heart, my dear!”
“Of course teacher! We’re still young!”
“Make full use of your time. Be a great person in whatever you do! Now, your priority is in study”.
“Insyallah”.



Yang seronoknya bila jumpa ckgu2 ni, they always inspire us dengan kata2 semangat, bagi tips being success in studies. Kadang2 mereka berkongsi pendapat dan pengalaman dengan kita. Walaupun dah lama saya dan kawan2 meninggalkan jejak kami di sekolah tu, kami masih bertanya khabar. Buatlah baik pd guru2 anda. Serius tak rugi!! Insyallah ada keberkatannya kerana naluri pendidik selalu mahukan dan mendoakan kejayaan para pelajarnya.

“At this age now, how do you feel?”. Asked my teacher.
Time tu baru la terlintas kat fikiran. Dah msuk taun baru. Umur pun baru la. Angka di belakang dh bertukar. Rasa kekok nak sebut umur baru ni.

“Can’t be described coz we have young heart.” I said. Semua ckgu kat situ gelak je.

Soalan cepu emas yg selalu ditanya ialah prospek kerjaya lepas graduate. Memandangkan saya ambil coarse yg related to biology, statement yg selalu keluar.
“So you can be a doctor la.”
“No..must further study in medic kalo nak jadi doctor. Sekarang ni tgah fikir nak further ape pasni. Istikharah dulu”.
“ Why not tanya lecturer or kawan2? Kadang2 org lain lgi nmpak kecenderungan kita. But buat la jugak istikharah about the choices you have. Ala..don’t think too much on that la. Focus on what you study now”.
“Yes! You’re correct, teacher!”

Soalan cepu emas seterusnya….jeng3!!!
“Dah ‘ada’ ke belum?.”
“Bila agak2 sampai kad jemputan kawen kt cikgu?”.
“Bahagia je nampak. Dah ‘ada’ ke?”

OOOHHHH SNAP!!

I’ve no answers for those kind of questions. Hehe…jawapan klise saya biasanya “I’m still young. Kalau dah ada nanti saya jemput.”



                    Actually guys, when comes to this ‘chapter’ I’ll leave it to HIM. 
                                           HE IS THE BEST PLANNER!!










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...