Monday, December 24, 2012

< kerana kita adik beradik >


Assalamualaikum wbt…

Alhamdulillah masih diberikan nafas..Terima kasih ya Allah..

Alhamdulillah..akhirnya kembali pada coretan yang dirindui selepas lama menyepi..

Alhamdulillah..berakhirnya sesi kuliah semester 5..one year to go..


22th December 2012

[Allah menjadi saksi akan ukhwah persahabatan kami]

Berkesempatan menyertai Temasya Sukan Olimpyds yg dikendalikan oleh adik2 Asasi Pengajian Islam dgn Sains (APIDS). Penyertaan agak menggalakkan dari setiap batch Sains Gunaan dgn Pengajian Islam (SGPI)+ Pengajian Islam dan Sains (SMPIS) dan Alumni. Antara aktiviti yang berlangsung ialah futsal (ikhwan) bertempat di Pusat Sukan, netball (akhawat) dan sukaneka (semua terlibat) bertempat di Kuaz,UM.

 
Apa yang mampu digambarkan ialah super ohsem-teruja-seronok-happy-fun. Dh rasa mcm ‘multifeeling’ je. Dapat main netball yang dah bertahun2 tinggal ni dengan adik2 junior sangat seronok…really2 fun..healing and cure the stress that I’d faced in previous critical weeks. Macam2 gelagat diorang ni..terasa macam adik beradik. Paling best part rebut bola la. Comel dan kelakar je tgok. kami gelak2 je main. sempoi habis la...Masing2 dengan karekter yg berbeza. Paling gamat bila center (C) batch masing2 beraksi. Macam2 taktik diorang guna. Lucu. Psiko pihak lawan dgn gaya tersendiri. Begitu juga GA&GS hebat2 semua.


[Kerana Kita Adik Beradik]

Bukan sekadar beriadah, Alhamdulillah dapat berkenalan dgn adik2 yang best. Perkenalan yang singkat membuahkan kemanisan ukhwah kat situ. Bila kasut rosak, ada yang pnjamkan. Bila ada yang luka, ada yang ubatkan. Bila dahaga, ada yang hulurkan air. bila terjatuh ada yang tolong bangunkan. Even kalo team tak cukup pun boleh import dari team lain. Takde pun nk komplot or betray mana2 team. Saling melengkapi. Moment yg indah.

 
Masing2 ada bakat dan skill yang terpendam. Atlet muslimah. Muslimah United (MU) @ Uni.Malaya. Fleksible. Menutup aurat dengan sempurna bukan penghalang untuk kami beriadah. Kami tak rasa itu masalah bahkan itu adalah medan dakwah. Dakwah bil hal. Ubah persepsi ummah. Tutup aurat pun boleh main what!


Apa menariknya, bukan kemenangan yang ditagih. Tapi keseronokan yg dikongsi bersama itu yg utama. Mcm perlawanan persahabatan pn ade. Lagi menarik, masa pass2 bola tu, ofkos la ade yg tersiku, terpijak kaki,tertolak kawan…tapi perkataan ‘maaf’ ‘sori’ ‘ok tak?’ tak lekang dari mulut mereka. Bila dapat score, trdengar laungan takbir dan tahmid penyokong. Super ohsem! J

 
Juara 1st year
 
1st year menggerunkan
 
2nd year yang baik hati
 

My lovely team (3rd place)
 
 
 3rd year VS 1st year
 
Di court futsal lain pulak ceritanya…

Sebelum main, depa solat dhuha dulu…then baru mengatur gerak dan aksi…

Dhuda prayer
 
Juara futsal (3rd year)
 
Juara Sukaneka (2nd year)
 
 sesi 'fotosintesis' muslimin

After event pun, masih lagi rancak bercerita ttg moment itu. Tahniah u all. Such a great event and hope this is not the end but it’s as a start for a new friendship. Sayang korang..saranghae!! Keep it touch!

 
'kerana kita adik beradik'
 

 

 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...